Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

torsdag 24 september 2009

24 september torsdag hösten och kylan är här



Hösten är här på allvar. Höstens färger börjar gå i grönt, gult, orange och rött.


Förkylningarna har haglat runt om mej, men peppar, peppar, ta i trä så har jag  klarat mej, än så länge:-)
Så jag fortsätter att träna Bodyjam dans och löptränar lite grann, MEN i Fredags den 18 September  gick Garnisonsmilen av stapeln..
kl 900 var det dags  för start av den "berömda" Garnisonsmilen med värnpliktiga, anställda och kommunens högstadieskolor var också med idag.

Jag gick ut lite hårdare än jag brukade och försökte hålla min "nyfunna"steglängd( gammal friidrottare) och ändå höll ändå puls och andning på lagom hög nivå, och det funkade! Vid 5km hade jag 26-27 minuter och då tänkte jag det kan gå vägen, målet för mej var att gå under 57.30 och gärna ner mot 55minuter,  det gick lite trögt vid 7-8km men när jag spurtade(!) sista 150m i mål, så blev min tid 51,10 minuter!!? jag fattade inte att det kunde gå så bra..
Det konstiga var att efter en 20min när andningen gick ner, då kändes det som jag kunde fortsätta springa en bit till.
och den enda träningsvärken jag haft efter det  är stumt i vaderna och i M.Gluteus muskeln :-)..
Så nu får man nog börja springa lite mer...  och satsa på skidorna i vinter..
Men inte nog med det... när jag lika var igång hade jag bokat ett extra insatt Bodyjam pass samma eftermiddag !1530-1630..  Och det funkade också..
ibland förstår man ingenting, och jag trodde jag skulle bli sjuk innan g-milen..
Ja, nu är helgen nära.. Sköt om er till nästa inlägg. /Peter

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren och kul att du ville titta in! Önskar fler kommentarer från besökare, är det någon som hittar hit alls !?

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaag!

    O visst är det fint uppe i Boden. Flyttar snart upp igen ;o)

    SvaraRadera