Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

onsdag 10 juni 2009

Resfeber..10Juni inför Irlandsresa


Inlägg2.. 10Juni

Första dagen av min 5veckor långa semester!

I dag är det en dag kvar till dess jag åker på Kör-resa till Irland med Chorismakören från Boden!

Vi blir borta en vecka och kommer hem på Midsommarafton..

Jag började sjunga i kör Hösten 2008 och det är kul,svårt och lärande..
Har inte sjungit i kör tidigare förutom hemma och på skola mm däremot har jag spelat instrument när jag var yngre(cello) från 4:an upp till 8:an tror jag det var.. Så det var ett ganska stort steg att våga börja.

Vi är bara 4-5 st Tenorer som jag nu är(visade det sej), jag visste inte detta utan fick provsjunga för körledaren som kom fram till att jag var en Tenor 2 den lägre av tenorerna när man sjunger i stämmor.
Under resan är vi 2 tenor2 och 2st tenor1..

Kommer att uppdatera denna blogg (tror jag) på irland , fast jag har tänkt uppdatera Facebook och även en resdagbok jag har.. får se vad jag hinner..
Det ska bli intressant att åka till Irland , kan väldigt lite om detta land.
Jag dricker inte alkohol, en så kallad "nykterist/torris" ;-), men lika glad för det...
så att komma till denna miljö kommer att vara intressant där pubmiljön är en stor naturlig del i livet, vad jag förstår...

Vi ska besöka även öl och Whisky fabrikanter..
Det ska bli kul att få åka på resa med kören för man har inte lärt sej namn på alla än.

Det hinns som aldrig med under körträningar och konserter.. så det blir nog nu man får lära känna medlemmarna i kören (de som åker dvs).
Hoppas ni tycker om min blog, som sagt är jag nybörjare på att skriva sån här inlägg. Kommentarer mottas gärna.

Ni kan gärna kika in på min resdagbok som var mitt första test att dokumentera vardagen i Boden med Miljöer och livet.

kolla in på resdagboken.se och resenär plae65 . Kommentera gärna!

Ha en skön Onsdag, jag ska rusa runt och packa och fixa innan resan imorgon, pust och dessutom är det en kanondag ute, typiskt...
/Peter

2 kommentarer:

  1. Ska bli roligt att se bilder från resan. Jag har heller aldrig varit på Irland så du får fota ordentligt och skriva utförliga resereportage på de olika turerna ni tar :o)

    Strunta i fejjan, skriv lite i resedagboken men maxa på bloggen är mitt dokumentationstips.

    Kram L

    SvaraRadera
  2. Tack för tips o uppmuntran.. /PLae65 Ska göra mitt bästa...

    SvaraRadera