Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

tisdag 5 januari 2010

Ice Coldt som dom säger i ölreklamen..


Dagarna efter nyåret började riktigt lugnt och sedan under lördag till söndag åkte vi till Skellefteå och hälsade på en god vän Pär och hans familj.

Passade samtidigt på att köra ner en skoterkälke jag fått låna några år pga att han skaffat en skoter igen. där var det -18 när vi kom ner på lördag men sedan ökade tempen till -5-8

Snönivån var ungefär det dubbla i Skellefteå..
På söndag eftermiddag vi styrde kosan hemåt via deras nya fina stuga/hus i Boviken mot Boden igen
 snörök halva vägen ialla fall.



Sedan har det varit ganska lugnt(för kallt och lugnt) förutom lite slitande i snöslunga/or.. när det är kallt strejkar snöslungor gärna.. Har man sedan låtit den stå ute oskyddad blir det inte lättare...

Så min egen slunga gick igång efter att ha värmts upp under en presenning och en kupevärmare... alla sätt är bra utan ett varmt garage.. ;-) så nu har uppfarten skottats nästan helt om det inte stått ett släp ivägen jag lånat av svärfar( hade med till skellefteå)

Igår var det dags att hjälpa pappa med sin snöslunga som var instängd i deras "Skoterboda".. 50m från huset, och den startade inte heller naturligtvis.. så det blev att skotta och släpa den fram till garaget(och pappa ska inte göra sånt pga kärlkramp.. men han kan inte stå och se på heller) och sedan började vi försöka starta upp den.. men den fick inte bränsle, men med startgas gick det att starta helt kort..
så den måste stå i värme för att kunna felsökas fortsatt framöver..
Sedan på kvällen när frugan skulle jobba natt(1av2), åkte jag på ett 60års-firande, Christer i Kören Chorisma hade öppet hus på OddFellow lokalen i Boden.


Det var en trevlig tillställning med mat, sång(bla en del av kören ca 20pers) och samvaro, (däremot vart det ingen dans.. saknade det lite grann ;-)
Men det tog inte hela kvällen, många skulle jobba idag (tisdag) så vid 23tiden var jag nog hemma.
Idag var det kallare igen -22 på morgonen när jag hämtade fru C.. så nu sitter man här och försöker skapa lite text som kanske imponerar på någon..

Ha en skön trettondagsafton, ikväll får jag ge ett bokat massagepass iaf, var ett tag sedan nu..

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar