Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

tisdag 10 november 2009

Födelsedagar och lite surt sa räven om grädden..

Idag firade Jag och min äldsta dotter födelsedag hon 17 jag 44..
Jag hade tårta med mej till jobbet, min kära dotter och fru hjälpte mej med att göra när det blev lite dåligt med tid igår..
På morgonen fick jag den skjutsad till jobbet iom jag promenerar mina 3km så ofta jag kan..
och vid 9-fikat åt vi  denna.. när jag plockade fram den smakade jag av grädde som legat  mot locket och tänkte att det var någon konstig smak , en sur och lite strävt på tungan, men tänkte det kunde vara något kombination med jordgubbsylten,
Nåja vi åt och alla verkade vara nöjda men när jag kom hem och vi skulle städa , äta middag och även göra fler tårtor  inför släkten och vänners besök  på kvällen så berättade jag det för min fru C och hon hämtade grädde som var kvar från kylen och vi luktade och det verkade inget konstigt , men när vi smakade kände jag direkt att det var något surt och något som jag associerade med Mögelost..
Kan Laktosfri grädde verkligen mögla? för hållbarhetstiden hade inte gått ut!?. Mycket mysko  så imporgon får jag slänga det som blev kvar på jobbet , tänkte annars bjuda på fikat imorgon 11/11..

Annars har det varit en fin dag  lite mer snö kom och jag tände lite ljus på infarten  för alla besökare.. 

Bilder kommer när jag räddat min disk eller orkar ladda från mobilen..
Så återvänd på någon dag så har ni bilder här också..

Ha en fortsatt bra vecka ni som hittar hit och kommentera gärna..
Ju fler synpunketer desto mer kan jag justera eller fundera på att ta bort om det är något ni tycker är dåligt.
På fredag är det dags för C att fylla år..

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar