Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

söndag 1 november 2009

Helgkul och mellanrumsflytt och bilkörning..




Lördagen började med kramp(!) Jobbigt att vakna vid 5tiden av att det gick det en "kramptråd! genom båda framlåren...  och vad jag än gjorde ville det inte släppa i första taget..
upp ur sängen och massera båda benen gå upp från källaren och ta en banan och lite salta pommes frites från gårdagen....


Det måste ha varit pga vätskebrist från dagen innan , jag drack för mycket kaffe och nästan inget vatten och hjälpte till att tömma en lägenhet i 3-4 timmar, så vätska försvann nog då.. och på kvällen orkade jag nästan inget annat än sitta vid datorn och var inte speciellt törstig då heller..
Ryggontet blev varken sämre eller bättre av flyttandet på fredag men sliten känner man sej..

Sedan på lördag då var det fortsatt stök hemma med otaliga saker som flyttas  eller rensas ut från dotterns rum och datarummet men iom jag var borta nästan hela fredagen så  har det gått trögt..
Vi var en sväng på en loppmarknad anordnad av Ponnytravsällskapet i Boden på Peab-Travet.



På kvällen var vi och firade svägerskan som fyllde år med att äta middag med familjen

och sedan tog vi med henne på Western Farm i Boden på Halloween/BasicElements-kväll och ordnat barnvakt till dottern hennes..



Det var hyfsat rolig kväll, jag saknade att få dansfysa några timma pga att jag var ensam av oss att vilja dansa i Crystal Palace där dansgolvet fanns.. (de byggt upp förra året), och medelåldern var väl 18-25 en 25procent kanske, var  utklädda, sedan vart svägerskan lite trött( småbarnsmamma, inte van med utegång :), så vid 24-tiden gick dom hem, men  jag stannade en dryg timme till och lyssnade klart på BasicElements
(med hörselproppar :) och trängdes på dansgolvet, men det är inte kul i längden att vara ute själv om man inte känner så många.. ( och när man inte heller dövar sej med öl)..
Lite Wild Bunch (Western Farms egna underhållningsgäng med allsångslåtar living next door to Alice mfl..


Sedan hemfärd med hämta upp C och sedan skjutsa hem K:s kompis som sett film hemma hos oss och varit hundvakt.. Så i säng vid halv 3tiden..

Söndagen blev en låång sovmorgon

 sedan lite frukost/lunch  för att sedan åka ut och övningsköra med K som fyller 17 den 10november (Fyller samma dag som jag..) Vi var ute en dryg timme men jag hade fått en  huvudvärk  och iom att vi kört runt på en plan mesta tiden blev jag lite åksjuk också..

Ett besök på kyrkogården i Allhelgonatider för att tända ett ljus för de bortgångna släktingarna(Lillebror Stefan år 2000)

Ett fridfullt sken över kyrkogårdarna av alla lyktor..

Så nu efter middagen och efter E:s badmintonträning skjutsning fram och hämtning efter 1timme, Skjutsa frun till bussen fvb till jobbet och natt 1 av 4 vid 20-tiden, så känns det som man bara har kört korta svängar med bilen hela dagen.....
Nu väntar arbetsvecka med massa kvällskörträning ons-fre, ser inte riktigt fram emot den bördan ..

Hoppas ni haft en skön helg, kommentera eller berätta lite kort!?  /Peter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar