Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

lördag 31 oktober 2009

Fredag!.."Ledig" dag..eller en Ledig Arbetsdag fylld med höga höjder och djupa blodsockerdalar ;-)

Idag hade jag en ledig dag, NOT , jag åkte ut till svärfar vid 8tiden och hjälpte till och ta ner tv-antenn pga att de tappat bilden 3dagar efter en nyinköpt Samsung LED tv kommit in i huset. lite konstigt tyckte jag, men jaja det hade regnat dagen bilden försvann så det kunde vara logiskt..


Sagt och gjort, Antenn och rör demonterades från taket på huset, balanserande på en stege på högkant pga hala betongtakpannor, så var det enda sättet att ta sej upp till Antennrörhållaren..
Vi bytte till en ny antenn och kabel, jag klättrade upp och monterade  tillbaka och grovriktade in antennen mot Älvsbyn där utsändningen kommer ifrån på det Marksända nätet..
MEN ingen bild ialla fall då fick vi/jag gnugga geniknölarna och jag tyckte att vi kunde prova en annan boxerbox för att se om det hjälpte eller att man kan se någon signal för det fanns inte i den fina samsungtv:n.. OM det skulle kunna vara fel på den inbyggda kortläsaren..
Testade med annan box via scartuttaget.. och då blev det skillnad om man drog ur kabeln ur väggen kom det ingen signal kontrollera kablage och med kabel i blev det svag signal..

Då tyckte jag att : vi provar söka om kanalerna och SE då kom det 40 kanaler..  och med en signalstyrka på 77%  gick jag upp på taket och provade rikta in antennen bättre men det blev ingen större skillnad 1-2% på mer än 90graders vridning..=   ( den nya antennen är inte så riktningskänslig.)
Sedan kopplade vi om till tvns inbyggda läsare och utförde en kanalsökning  och då kom alla kanalerna tillbaka!
Felet var att man INTE ska stänga av 220v uttaget på natten på en platt-tv ( svärfar stänger av allt i bokhyllan med en fjärrstyrd omkopplare ).

Det är enda förklaringen att detta hänt..


Ja då var klockan 12 och efter en grötlunch så åkte jag vidare till  min fd svågers lägenhet där jag skulle bli insläppt i lgh och skulle börja demontera bokhyllor och tvmöbel för han ska flytta ner till Umeå där hans jobb är mest och sedan pendla till Dottern ist för tvärtom..
Han kom upp med sin far vid 16tiden och den stora lastningen kunde börja.. fylla en skåplastbil och ett skåpsläp tog 4timmar...


När jag kom hem var jag rätt trött hade inte ätit något heller så lite middag på det..

Hemma är det rumsbyte på gång: datorrum byter plats med yngsta dotterns rum. mycket grejor som ska flytta mellan v-rum innan det får plats i det rum de ska till...

Nu sitter jag  och försöker skriva ner det som hänt...  Lite mer än jag brukar skriva. bilder kommer men pga av det ovan nämnda hittar jag inte SonyEricsson överföringskabeln..

Ha en skön fredag och lördag, Vi ska på Western Farmen lördagkväll, jag, min fru Catarina och hennes nyskilda syster M..

Kommentera friskt eller maila ..  /Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar