Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

torsdag 8 oktober 2009

Snön och kylan är här redan i Oktober?


Idag ligger snön kvar och det håller sej på och under noll på kvällarna..




Jag minns ett år 1986 fakiskt när det snöade den 10 oktober men det försvann och jag körde på nya vinterdäck nästan en månad innan snön la sej, jag minns det för det var specialbeställda däck från Arvidsjaur från en som kallades hette "Klisterlappen"  med Limmade dubb på Michelin MS200 som de hette
" värsting"däcken då. då  155x13 för 2800 med plåtfälgar.. ;-)
Idag hämtade vi våra nyköpta och omlagda vinterdäck Nordfrost 5 186/65-15 för 4100,  till vår gamla volvo.. men det är bra att köpa bra däck när vi ska ut och fiska efter dåliga vägar och övningsköra med vår 17-åring i vinter. Monterade dessa när jag kom hem idag.

Det är skillnad när man har fått på vinterdäcken..
Idag blev det ingen BodyJAm kände att kroppen inte orkade med 2st jam pass mån torsdag, för min rygg, skuldror får något konstigt, om det är en upphakning eller bara otränat/osmidigt där..
Istället blev det Coreträning på Boll( sk pilatesboll) på I19, ett 45minuters pass som ger mage och rygg, övriga kroppen och balanssinnet en match :-)
 sedan på kvällen hade jag "Släkt Massage pass" 3 st, 1 längre 1timmes och 2 kortare, mer axlar nacke sedan är det natt typ nu..  imorgon ska jag springa till jobbet det är bara 3km men det blir bra pass tror jag..
Sov Gott och Krya på er. /Peter


Morgonkaffet smakar alltid bäst på jobbet!?
 ;-)

Glöm inte att kommentera eller maila nåt kul till plae65(snabel-a)hotmail.com  ;-) snabel-a = @..

1 kommentar: