Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

onsdag 18 november 2009

tråkväder, Innebandy och körträning..



Denna vecka  och helg gav ett varmt väder  och har gjort att snön är nästan borta , det är mörkt, grått och trist, idag måndag regnade det. Hellre -5-10 grader vit snö och torrt väder än detta..
Mörka mornar..
Och Kvällar

Annars har det varit lite massage,
Hågade Behövande intresserade bokar hos mej med ett inlägg eller mail (plae65snabela hotmail.com  :-), har inte tider alla kvällar men är intresserad av behövande och få träna lite extra på okända mottagare. :-)
Ikväll var det körsång, MEN innan det i efter middag var jag med på ett dryg timmes Innebandy  som jag inte varit med på sedan veckan före jul2008... det var roligt och jobbigt, Förvånansvärt bra gick det! Jag fick göra lite mål och stoppa några passningar, men eftermiddagspromenaden hem gick i maklig takt  och imorgon bävar jag för att lämna/ta sej ur sängen.. ;-)

Vi har nämligen ett Garnisonsmästerskap i Innebandy nästa torsdag där jag ska vara med i ett lag.. så det blir också en prövning ett antal matcher med tävlingstempo.

Ikväll var det som sagt Körträning , inför den 10 och 13december. Den 10 är det en Julgala i Boden Arenan där bla KevinBorg ska sjunga och vi kören Chorisma ska sjunga tex Stad i Ljus,(eller som jag sjunger den "Lae stad i us " :-) ..  vi sjunger också O Holy Night med kevin som avslutningssång , spännande .. Den 13 Dec är det sång o Mariakyrkan  med ett litet luciatåg och julsånger. mycket och trän apå Får se till att man får vara frisk också.

i slutet av veckan blir det lite Moonlight Bowling med jobbet och kanske lite dansfys på Diners, kollegan Hasse brukar hjälpa till att ta mej ut på dans.. så mina Moves från BodyJammen kommer till sin rätt ;-). Fast nu var det länge sedan pga av min sträckning i ryggen .. på torsdag kanske kan komma dit.. måste bara boka också..

Ha en skön vecka  och kommentera, det har varit dåligt med det eller så skriver jag för tråkigt numer?
Bilder har inte blivit tagna heller, mest pga att jag inte gått till jobbet som brukligt är...

Avslutar med att visa Dottern Karins nya "tryck"-system,  som här hundtassar :-)


1 kommentar: