Träningskompis efterlyses..

Jag skulle faktiskt behöva en Pepp/träningskompis som också vill/behöver motivation att ta sej ut någon gång i veckan på en 3-8km sväng på skidor i pagla eller Pampas, Frivilliga anmäler sitt intresse ;-) Ålder, Man eller kvinna är egalt bara intresse för träning i låg-medelnivå finns.. , Behöver även någon som kanske vill hänga med på promenader och Löppass 3-10km.. Gärna i Närheten av Stan/Trångfors/hedenområdet för nära pepp..
Jag tränar även på Stepin.
Maila bara intresset till: plae65(at)hotmail.com

onsdag 9 december 2009

Tiden och hjärtat rusar mot jul..



Snö innan det blev varmt, +2grader..

Tisdagen blev lite överraskande obehaglig på jobbet pga att jag fick en hög puls trots att jag inte gjorde något..
(detta kände jag under lördag-söndagsnatten också men då var jag upprörd arg,ledsen mm.. och kollade aldrig pulsen bara kände den i kroppen....
Nu tog jag på mej pulsklockan(för ett diagram framöver) för att se vad jag hade och den var skyhög.. 130-179 nästan maxpuls.. hade jag varit upp i, såg jag senare..
Det höll i sej i en 40minuter och under 9-fikat sjönk den till lite över normalt en 70-80(brukar ligga på 40-45 i vilopuls, 60 i "sitta vid skrivbordspuls" :-)
Det var nog en  kombination av stress jobb och hem och lite sömn några nätter som gör detta.
MEN jag måste hålla koll på detta så det inte kommer igen.. och fundera vad som är värt att prioritera bort i omgivningen.
Det är en positiv sak jag känner med massagen att det blir en typ av meditation när man får fokusera på en sak att lindra och hjälpa.. och det blir väl inte så ofta numera.

Nu är det sång som gäller i alla fall, igår tisdag kväll gick jag igenom noterna och sorterade lite och ikväll



19.30-2130 är det genrep inför torsdagens julkonsert med Kevin Borg och Musikgymnasiet med Bredbandet( Bodens Musikskolas lärares orkester) i BodenArenan.

På lördag blir det sedan träning inför söndagens Luciakonsert i MariaKyrkan i sävast.

Sen är det nog jullov från kören om det inte blir att sjunga på  universitetet på onsdag och kanske nyåret förstås..

Det är snart jul och det börjas med inköp av julklappar och evenemang julfest med jobbet nästa vecka.
Det kommer mera ,men jag får inte in några bilder just nu...
Ha det gott och skriv något kul ni ska göra, så ska jag berätta hur vi ska göra med julklapparna i år inom LAE- familjen iaf ....
/Peter

1 kommentar:

  1. Det var nog ett förmaksflimmer du hade där...

    SvaraRadera